مردی که فسیل شد

مردی که فسیل شد

نمایش مستند «مردی که فسیل شد» در خانه هنرمندان ایران

خّطه کرمان، بی گمان یکی از نقاط شاخص ایران زمین از منظر دیرین شناسی و پیشینه شایان پژوهش این کهن دیار می باشد. همسایگی کرمان با منطقه جیرفت که اخبار کشفیّات چند دهه اخیرش هنوز بر سر زبانهاست از یک سو و همجواری آن با بویژه سیستان که شهر سوخته اش، قدمت شش هزار سال صنعت و تمدن را همچنان به رخ می کشاند و نیز فسیل های گوناگون و شایان توجهی که از کوه ها و دره های محال کرمان به دست آمده، خود به روشنی از قدمت و دیرینگی تمدن و فرهنگ این دیار کهن سخن ها دارد.
«مردی که فسیل شد» ساخته حامد سعادت –مستندساز کرمانی- می کوشد تا دریچه ای بر فعالیت ها و تلاش های مستمر این فسیل شناس کرمانی بگشاید اما … «محسن تجربه کار» پژوهنده ای که بیش از سی سال از عمر خویش را صرف جستجو، پیدا کردن و تحقیق بر روی فسیل های مناطق مختلف استان کرمان کرده است به تازگی به فسیل هایی برخورد کرده که تعاریف کلاسیک «فسیل» را عوض می کنند. همین موضوع که با باور دیرمان محققان و دانشمندان، به زعم و سخن وی در تعارض است، برای وی مشکلات فراوانی را به وجود آورده که حتی به تعطیلی موزه اش در خصوص دیرین شناسی استان کرمان که با تلاشی شگرف و پیگیری بی امان وی فراهم آمده، انجامیده است…
شایان یادآوری است مستند مردی که فسیل شد به کارگردانی و تهیه کنندگی حامد سعادت با حضور ایشان در ساعت ۱۸ روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران به نمایش و نقد و بررسی در می آید و ورود برای همگان آزاد است.

2 دیدگاه ها

  1. Mark گفت:

    Donec vestibulum justo a diam ultricies pellentesque. Quisque mattis diam vel lacus tincidunt eleme ntum. Sed vitae adipiscing turpis. Aenean ligula nibh, molestie id viverrra

  2. Sara گفت:

    Vestibulum erat wisi, condimentum sed, commodo vitae, ornare sit amet, wisi. Aenean fermentum, elit eget tincidunt condimentum, eros ipsum rutrum orci, sagittis tempus lacus enim ac dui. Donec non enim in turpis pulvinar facilisis. Ut felis. Praesent dapibus, neque id cursus faucibus, tortor neque egestas augue, eu vulputate magna eros eu erat.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *